söndag 13 juni 2010

Alla dessa val


Livet består av många val, inget är lätt, i synnerhet inte om man bryr sig. Igår satt jag och skulle beställa nya däck till hojen. Surfade in på hojdäck.se och blev fast i flera timmar, både där och på tillverkarnas hemsidor. Satt och läste på om olika egenskaper däcken hade. Efter rejält mycket velande och funderande gick jag till slut i fällan och beställde de dyraste däcken, Dunlop Sportmax Sportsmart ska tydligen vara nåt utöver det vanliga, tre däck i ett. Gjorda både för körning på bana, gata, i regn samt långkörningar. Vi får se om Dunlop håller vad dom lovar..

Min drömbild av hela köpa däck på internet-konceptet är att jag surfar till en webbshop, tex. hojdäck.se. Där anger jag hojens registreringsnummer samt vilket körstil jag har, touring, sportig eller bana. Här ska jag såklart ha möjlighet att kryssa i flera olika alternativ samtidigt. Utifrån de enkla valen, registreringsnummer och körstil får jag sedan förslag på max tre olika däck, helst i olika prisklasser och från olika tillverkare. När jag sedan efter det enkla urvalet beställer mina däck vill jag såklart att dessa levereras direkt till min däckverkstad och inte hem till mig. Vad ska jag göra med däcken hemma hos mig?

Nu kommer däcken att levereras med Schenker vilket förmodligen betyder att jag måste hämta däcken med BIL i Timrå för att sedan köra dem med BIL till däckverkstaden. Sedan blir det till att åka med hojen, förmodligen en annan dag till däckverkstaden och lämna in den för däckbyte.

Hrmf!

Inga kommentarer: