tisdag 1 juni 2010

Ångest


Efter förra veckans fem vilodagar på raken hade jag rejäl ångest för att jag inte tränat då jag kom hem till Sundsvall. Började sätta in åtgärder direkt med ett hårt pass runt Alnö på måndag kväll. Hade tänkt köra två varv men redan efter 15 minuter fick jag in en geting i hjälmen. Gissa om den bet.. Skiter björnar i skogen? Fan vad ont det gjorde! Fick paniköppna hjälmen i farten för att få bort den. Det hela slutade med att hela huvudet bultade och gjorde lite ont. Fick nöja mig med ett hårt varv på runt 1tim 10min istället. När jag kom hem var huvudet rött och ömt.

Idag tisdag var det nya tag. Efter att mina kollegor trackat mig merparten av dagen för att jag sunkat till mig med rödvin och utebliven träning fick det vara nog. Flexade ut från jobbet redan vid 14-tiden för då hade jag fått nog. Nu skulle det tränas. Blev en riktigt trevlig eftermiddag/kväll med totalt tre timmar hård träning. Ingen geting innanför hjälmen idag vilket jag tackar å det ödmjukaste för. Tog den vykortsvackra bilden ovan vid Huljen där jag passerade efter någon timme.

/Rickard

2 kommentarer:

Robert sa...

Rudy Project och Limar har fina lätta hjälmar med ett tunt nät på insidan som gör man slipper ohyra innaför hjälmen, jag her egen erfarenhet av dom små liven, även innaför tröjan. Smärtan från ett getingstick är utomjordisk.

Rickard Mattsson sa...

Tack för tipset Robert! Ska ha det i åtanke nästa gång jag köper hjälm.