torsdag 6 november 2008

Tillbaka på banan

Igår blev det lite oplanerad vila. Det är inget jag dör av och jag kände mig inte fet heller eftersom jag knappt kunde äta något. Det lilla jag lyckades få i mig åkte rakt igenom kroppen och kom ut i flytande form efter 15 minuter. Efter att ha tagit pillren igår mot diarré blev magen som cement. Jag trodde ett tag att den hade dött helt och hållet. Jag behövde inte längre springa på toaletten hela tiden utan jag fick behålla det lilla jag lyckades äta. Då och då vred det om i magen så jag vågade inte mig på några större utsvävningar. Det blev en dag i ryggläge.

Igår kväll innan jag lade mig för att sova lade jag ribban högt. Ställde alarmet på klockan till 05:30 i hopp om att kroppen hade bootat om och blivit frisk. Vaknade som planerat och kroppen kändes faktiskt ganska frisk. Tog en energikaka och stack ut och joggade i 30 minuter, därefter körde jag lite styrketräning med kroppsvikten som motstånd på hotellrummet. Kroppen kändes riktigt bra med tanke på hur risig den var igår. Det blev mycket statisk styrketräning idag. Sittandes mot vägg med benen i 90 grader, plankan, tåhävningar, situps osv. Det är otroligt vad mycket man kan göra med kroppen, som vanligt handlar det om kunskap.

Nu är det snart dags för lunch. Eller jag vet inte vad jag ska kalla det. Utfodring av boskap kanske... Skolmaten hemma i Sverige får ju det här att framstå som ett skämt. Då förstår ni hur illa det är. Igår fick jag en laxmacka, kastade bort laxen och åt bara mackan. Blä!

Oj, nu blev det lunch!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: