tisdag 4 november 2008

Invigning

Igår invigdes konferensen här i Barcelona. Som vanligt var auditoriumet fullsatt med gissningsvis 5-6000 nördar. Ja här är det sektmöte på hög nivå. Gårdagen var ingen höjdare rent infromationsmässigt. Det berättades väl inte mycket som jag inte redan visste. Hoppas det blir bättre under veckan.

Tydligen är det sista året som Microsoft anordnar denna konferens i Barcelona. Från och med nästa år är det Berlin som gäller. Vi får se om det går lika bra att springa i den staden... Imorse tog jag och sprang 60min innan frukost. Spanjorer verkar vara ett hurtigt folk, jag ljuger inte om jag mötte 50+ löpare under min runda. Jag var ute mellan 06:30-07:30. Hur många löpare finns det i Sverige som är ute på morgonen och springer? Jag kan nästa lova att det inte i någon svensk stad går att hitta 50 löpare på en timme, oavsett tid på dygnet förutsatt att det inte är tävling eller nåt lopp då. ;)


Jo det här med konferens är ju förresten bara en täckmantel, det är ju allmänt känt. Vi leker mest bara, precis som killen på bilden ovan som provar en F1-simulator. Den var riktigt cool faktiskt. Hela buren han sitter i är upphängd med pneumatiskt styrda armar så när han svängde följde hela anordningen med. Riktigt effektfullt såg det ut att vara. Vad kostar en sån leksak tro?

Nä nu måste jag vara lite seriös igen, det är ju konferens! ;)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: