lördag 8 november 2008

Sådärja

Då är snart min vistelse i Barcelona över för denna gång. Idag hade jag en semesterdag så jag tog det rätt lugnt. Sovmorgon till åtta, hotellfrukost sedan lite jobb. Vid lunchtid var jag ute och sprang i strax över en timme. För första gången sprang jag på stranden, det var tungt. På eftermiddagen gick jag runt lite i ett shoppingcenter och slogs med spanjorer. Dom verkar förresten inte fattat det här med finanskris, dom shoppar som galningar.

Jag tog det faktiskt så lugnt idag så jag sov lite middag. Det hör inte till vanligheterna men alla spanjorer gjorde mig trött. Nu på kvällen var jag till ett annat shoppingcenter där det finns en trevlig liten butik, La Fabrica De Chocolate. Ja precis som namnet antyder gör dom sin egen choklad och säljer direkt i butiken. Jag handlade på mig lite prylar som jag kan muta sambon med. Apropå det så måste jag nämna vad som hände första gången jag köpte med mig choklad hem till min sambo då jag var ute på tjänsteresa. Kommer inte ihåg vart jag var, det kan ha varit första gången jag var till Barcelona år 2005. Hur som helst så hade jag och min sambo nyss upptäckt mörk choklad så när jag hade lite tid över på flygplatsen råkade jag handla på mig mörk choklad för över 600 kr. När jag sedan kom hem med den mängden choklad och gav det till min sambo utbrast hon "har du varit otrogen?". Hrmf, numera tänker jag efter mer än en gång innan jag köper med mig något hem. ;)

Puss sambon!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: