onsdag 18 juni 2008

Fit for fight

Förra helgen fick jag punktering på bakdäcket tio minuter innan start. Inför kommande tävlingar har jag minimerat risken för liknande händelser...

Ikväll limmade jag på sprillans nya tubdäck på både fram och bakhjulet för att vara på den säkra sidan. Den här gången fick det bli ett par Veloflex carbon, det fanns tyvärr inget dyrare däck att köpa... ;)

Imorgon eftermiddag åker vi ned mot Sollerön där Solleröloppet går av stapeln på fredag morgon. En del av mina kollegor tyckte att det var konstigt att köra cykellopp på midsommarafton, det tycker inte jag. Däremot är det konstigt att hela Sverige står still och håller andan just nu då det är nåt på TV som jag inte förstår mig på. Tror det handlar om någon boll eller nåt.

/Rickard Mattsson

6 kommentarer:

Miike sa...

Fasiken jag som köpte GP4000 tub till mina, till mig sa dom att de var dyast, är jag lurad? 1750:- paret på cykelcity

Anonym sa...

Dyrast är inte alltid bäst, Vittoria Corsa CX, det är däcket som gäller.

Miike sa...

Håller med dig robban, dyrast är inte bäst, valet av GP4000 var pga. tåligheten o punkasäkerheten.. Där enligt rådande expertis Corsa CX var sämmre.. men jag har ju blivit lurad förr

Rickard Mattsson sa...

Jag kanske borde lagt till dyrast och i lager för omedelbar leverans. Jag beställde däcken i söndags kväll och fick dem i onsdags, det blev lite panik eftersom jag inte hade nåt däck inför Solleröloppet. Detta var det enda vettiga i lager fast det var svindyrt. 1500 kr per paret från CC. Vittoria Corsa CX var det jag hade tänkt köpa men det fanns inte för omedelbar leverans.

Anonym sa...

Det är ingen tillfällighet att förmodligen 9 av 10 proffs skulle välja Corsa CX om dom fick välja, nu är ju dom styrda av sponsorer mm. Men både Conti och Veloflex gör bra däck. Så kör så det ryker under helgen nu, satsa på att gå till atack.

Tom sa...

Vad ska du med GP4000 till, Micke? Passar dom till MTB?