måndag 9 juni 2008

Falkenloppet 2008

Igår körde jag Falkenloppet i Nynäshamn. Ett klassiskt linjelopp på totalt 100 km. Loppet gick på en varvbana där varje varv var en mil långt. Vi som körde i elit skulle således köra tio varv.

Efter lördagens tempolopp var benen rätt tröga trots vissa försök att få igång dem med elektrisk muskelstimulering. Till Falkenloppet var det totalt 54 anmälda men bara 40 kom till start. Direkt vid starten var tempot ganska uppskruvat men det blev väldigt ryckig körning med många utbrytningsförsök. På varv fyra eller fem gick det ruskigt fort och många blev avhängda. Jag var själv ytterst nära men jag och en kille från Cyclefactory lyckades köra ikapp klungan och bita oss fast i den. Dock hade jag efter denna urblåsning helt slut på svart krut i mina ben så jag fick surfa med så gott det gick de sista fem varven. De sista hundra metrarna in mot målgången var uppför. I normala fall hade det passat mig ganska bra även om det hade varit bättre med en brantare lutning. Igår när jag var helt trasig i benen hade jag dock inte mycket att säga till om där utan slutade på en 24:e plats.

Komplett resultatlista finns här.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Miike sa...

Så Rickard, nu är jag med i tävlingen:)

http://henrikssonsbetraktelser.blogspot.com/

Rickard Mattsson sa...

Fan Micke dina vader är inte att leka med, dock tycker jag dom saknar lite brunfärg på bilden men det kanske är en dålig kamera ni använt? ;)