onsdag 28 januari 2009

WOK

Uppe med tuppen imorse som vanligt. Fet frukost, sedan cyklade jag iväg till gymmet. Fick några bryt på kommunen och dess snöskottningsprinciper innan jag var framme. Tränade på och körde ett mixat pass på gymmet. Uthållighetsstyrka med många reps för benen och maxsstyrka för överkroppen. En ny variant som jag inte provat tidigare. Gjorde så eftersom jag hade lite tidsbrist och ville komprimera ihop mitt helkroppspass lite. Körde mina 13 maskiner/övningar på 50 min och kände mig ganska nöjd. I slutet av mitt pass kom Tom till gymmet, kul att träffa likasinnade där och inte bara "gymkillarna".

Efter den hårda starten på dagen vilade jag på jobbet, eller kroppen fick vila medan hjärnan försökte arbeta. Cyklade sedan hem och gjorde tillsammans med min sambo en rejält stor och god wok. Idag provade vi att woka marinerat älgkött med nudlar, frysta och färska grönsaker, solrosfrön och pumpakärnor. Efter lite kryddning med soja och grön currypasta satt smaken som en smäck. Den kombon rekommenderas varmt.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: