lördag 17 januari 2009

Upptagen

I torsdags fick jag ett uppdrag av min sambo. Uppdraget var att köpa en ny bärbar dator. Lättare sagt än gjort då kravspecen var otydlig samtidigt som det finns en uppsjö av just bärbara datorer att välja mellan. När min sambo inte såg på tog jag excel till hjälp. Nu efter två dagars intensivt surfande och kartläggande gjorde vi så beställningen. Återstår att se om det blir ett bra köp...

Av den anledningen har det blivit lite dåligt med bloggningen också. Det tar hårt på krafterna att välja prylar nu för tiden då det finns så många val att göra. Ja menar bara att välja storlek var ju ett mindre projekt. Ska det vara mini-bärbar, vanlig bärbar eller en stor? 10", 14,1", 15,4" eller 17" skärm? Behövs bluetooth, bluray, tv-kort, 3G-kort osv? Hur stor hårddisk, hur mycket minne och vilken batteritid önskas? Ja lyxproblemen haglar ju runtomkring oss numera. Det finns så mycket för oss konsumenter att ta ställning till så jag tror många blir förlamade.

Nä nu ska jag snart riva av några fyror så kroppen vaknar.

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle nog rekommenderat Lenovo N500 jag ... mycket dator för lite pengar , köptes en sådan på MediaMarkt kring jul för under 4000 :-