fredag 27 februari 2009

Hemresa


Idag var det dags att resa hem, klockan ringde redan 04:30. Gick upp åt banan och checkade ut från hotellet. Misslyckades med att beställa taxi första gången men andra gången fattade fransmannen på hotellet vad jag ville. Incheckad på flygplatsen i Nice åt jag en dubbel smörgås med skinka och ost. På flyget mot Frankfurt fick jag en baguette med brieost och grönsaker. På Franfurts flygplats hade jag cirka tre timmars väntetid så jag sov i två timmar och åt sedan en baguette till lunch. När jag satt mig på flyget insåg jag att en baguette var lite för lite så jag åt en snickers också. ;)



Anlände till Arlanda 14:25 och gick då med långa steg direkt till SATS. Även på Arlanda hade jag cirka tre timmar mellan mina flyg så lite träning passade bra. Att träna en gång på SATS kostade 200 kronor, inte världens billigaste place men dom hade bra löpband, faktiskt det bästa jag någonsin sprungit på. Rev av fem snabba fyror på bandet och sedan var jag både trött och färdig. Intesitetsmässigt maxade jag på sex slag under maxpuls vilket är godkänt.


Stretch, dusch och sedan gick jag ned till Sushibaren där jag beställde en pastasallad med kyckling och vitlökssås. Mumsigt var det efter en i övrigt heltaskig dag när man ser till energiintaget. När jag nästan hade svalt maten var det dags att checka in till flyget hem mot Sundsvall. Fjorton timmar och tre olika flyg efter att jag checkade ut från hotellet i Cannes är jag nu åter hemma.

Lyckades träna rätt bra under veckan, fem timmar träning och totalt tio fyror vilket känns i kroppen nu. Två dagar kvar av veckan så det finns chans till en stark avslutning även på denna vecka. I övrigt så har kroppen varit som en jojo under veckan, ena dagen har jag känt mig i bra form och nästa dag har jag varit helt däckad. Tror att återhämtningen blivit rätt lidande av den dåliga rytmen som uppstår när man är ute och reser. Ojämna mat och sovtider sätter sina spår direkt, åtminstone i min kropp. Jag är nog lite som skalman, måste äta och sova på förutbestämda tider varje dag för att fungera som bäst.

Borta bra men hemma bäst.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: