tisdag 24 februari 2009

5x4


Idag äntrade jag löpbandet här på hotellet. Rev av fem snabba fyror med hjärtat dunkandes stenhårt. Hade för mig att jag förra året körde intervallerna på maxlutning 12% och i 13 km/h. Jag startade där i år också. Det fick jag sota för på direkten. Den farten var inte alls vad jag klarade förra året såg jag sedan i träningsdagboken. Jag fixade 11 km/h vilket är rätt stor skillnad när man kör med maxlutning på bandet. Hur som helst så fick jag lugna ner mig och på min femte fyraminuters intervall var jag nere på nästan 10 km/h. Så kan det gå om man syrar ned benen totalt under första intervallen. Efter passet blev det stretch, dusch och promenad till närmsta resturant där Spaghetti La Bolognese #2 beställdes. Nu ska jag inta ryggläge resten av kvällen tror jag.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: