lördag 20 september 2008

Tjejträning del 2

Igår fredag var det dags för tjejträning del 2. Jag och Göran sprang upp till sidsjön på lunchen där vi körde intervaller upp och nedför liftspåret. Kroppen kändes bra trots viss seghet på förmiddagen.

Fyra slag under maxpuls blev dagens toppnotering samtidigt som jag slog personligt rekord på 3:40 nerifrån liftens start och upp till platån där man stiger av liften. Detta fick jag dock sota för på de tre sista intervallerna då jag hade rejält tröga ben. Göran klarade denna typ av träning lite bättre än gym-passet. Inga spyor denna gång men mycket flås och lidande, starkt jobbat!

/Rickard Mattsson

5 kommentarer:

Ina_Sweden sa...

Grymt! Jag är avis... inte mycket träning för mig nu. :-(

Rickard Mattsson sa...

Marina, det är fritt fram för alla tjejer att ansluta till mina pass! ;)

Anonym sa...

Vi kör tjejträning på Balders på tis :)

Göran sa...

Rickard, fr o m nu är det killträning som gäller. När kör vi nästa pass på Friskis som jag gör upplägget för? Eller har du fler grenar jag ska genomlida först? :-)

Rickard Mattsson sa...

Caroline, tack för inviten. Kör ni på dagen eller kvällen? ;)

Göran, mängden pass som du ska genomlida går inte att räkna. Killträning är inget för mig, jag har alltid gillat tjejers sätt att träna mer än killars. Fler repetitioner och mera bålträning åt folket! För att inte nämna spinning, det är riktig tjejträning när den är som finast. ;)