fredag 12 september 2008

Kick ass!

I veckan köpte jag nya löparskor. Efter att ha använt mina gamla i tre år var det dags för nytt gummi under fotsulorna. Mina gamla skor var självklart i dammodell. Rosa med glittriga stjärnor på. Det gäller ju att gå hela vägen med tjejträningen. ;)

Mina nya skor är dock av herrmodell så vi får se hur kass jag blir nu. Säljaren rekommenderade mig att först springa på löpband för att känna hur de kändes. Självklart följde jag hans råd, NOT! Så idag då jag skulle inviga dem bar det av upp till sidsjöbacken på lunchen. Fyra gånger upp och ned för liftspåret och sedan var jag både nöjd och trött. Bästa tid idag var 3:51 hela vägen upp till platån där man kliver av då man åker med liften upp. Självklart sprang jag vidare den gången så jag fick ihop exakt fyra minuter. ;)

Skorna kändes lite hårdare än mina gamla vilket är skumt. Måste nog springa lite mer för att få in rätt känsla tror jag. Vissa dagar har man ju mer betong i benen än andra.

Nu ska jag ladda inför nästa fredag. Då ska jag och Göran springa i liftspåret på lunchen. Vi får se om det blir lika plågsamt som tjejträningen på gymmet eller om Göran klarar det bättre. Självklart återkommer jag med rapport. :)

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Göran sa...

Ëfter en mil i helgen kommer jag dominera, det vet du!!

Rickard Mattsson sa...

Satan! Har du tjuvtränat? Nu måste jag göra nåt drastiskt, gå på gymmet kanske? ;)