fredag 23 november 2007

Trerätters för 82,50

För några veckor sedan fick jag en crazy idé. Det var när vi var på IKEA här i Sundsvall och fikade. Jag funderade på om det inte var möjligt att äta en trerätters där för under 100 kr per person...


Nu så här strax innan lön passade det ju utmärkt att testa om det var möjligt. Med 100 kr kvar på banken åkte vi direkt från gymmet till IKEA. Tortilla-wrap med kyckling till förrätt (14,50:-), bulgurröra med biff och sås till varmrätt (49:-) och kladdkaka till efterrätt (19:-). Till detta fick man sallad, bröd, smör och vatten. Hela kalaset gick på 82,50:-, mycket prisvärt men varmrätten var inte direkt någon smaksensation.

Efter maten styrde vi kosan mot Mediamarkt. Förra gången jag var in på deras varuhus var på en invigning i Barcelona 2005. Jag kan säga att den butiken inte var någonting alls motför den vi nu fått i Sundsvall. Vilket grymt utbud! Där finns ju allt man som tekniknörd kan tänka sig och lite till. Tror att jag svettades mer där inne i butiken pga. all upphetsning än på ett spinningpass.

Hur lång tid tar det innan Siba får slå igen verksamheten?

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp både Media Markt o nya Elgiganten är ju rena godislandet för teknikfantaster ;)