onsdag 14 november 2007

Morgonpasset

För några år sedan kunde jag absolut inte tänka mig att utföra mina träningspass på morgonen. Eller om jag blickar ännu längre tillbaka så tränade jag inte alls men då jag väl började träna så gjorde jag det aldrig på morgonen. Anledningen till detta var att kroppen kändes trög och att jag absolut inte var någon morgonmänniska.

Allt eftersom utvecklingen gått framåt har jag blivit mer och mer vän med morgonpassen. Om man har ambitionen att bli bättre samtidigt som man arbetar och vill ha ett harmoniskt liv, blir man så illa tvungen att vara kreativ när det gäller att utnyttja dygnets 24 timmar på ett optimalt sätt. Morgonpassen har för mig blivit ett verktyg som jag använder allt oftare för att få ihop träningspusslet.

Imorse ringde väckarklockan 05:45. Med tunga ben gick jag upp, åt en lätt frukost och åkte iväg på gymmet. Där skulle ett pass avverkas på löpbandet. Kroppen var lite trög till en början men som vanligt lossnade det efter ett kort tag. Körde mitt pass som planerat och efteråt kände jag mig nöjd och pigg. En perfekt start på dagen! Efter passet belönade jag kroppen med lite recovery-dryck, stretching och dusch innan jag åkte till jobbet.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huvudet på spiken - pussla och ta vad som blir kvar.
Lägg på att du vill umgås med dina barn och din fru som har högre prio än träningen så blir det snart bara vargtimmen kvar...

Anonym sa...

Ja Ruben, helt lätt är det inte.