måndag 16 augusti 2010

Tejpad


Vi stannade kvar i Åre och åkte hem tidigt imorse, väckarklockan ringde 04:30. I Sundsvall var jag och besökte naprapaten. Förra gången jag var där sa han att jag skulle prova springa lite igen. Lätta joggintervaller som var max fyra minuter långa. Första passet gick bra men när jag veckan därpå körde två pass löpning blev foten sämre. Idag under stötvågsbehandlingen gjorde det riktigt ont. Naprapaten provade då ett nytt grepp. Efter genomförd behandling tejpade han min häl stenhårt. Vad detta ska leda till har jag än så länge ingen aning om. Han ville att jag skulle prova ett tag och sedan återrapportera. Det ska tydligen styra resten av min behandling men ska jag vara ärlig kändes det mest skumt att ha hälen tejpad. Jag lyckades trots tejpad häl träna dubbla pass idag, först ett 70 min långt styrketräningspass på gymmet och sedan på kvällen 70 min cykel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Orakade ben!

Rickard Mattsson sa...

Japp! Inget tävlande i år = orakade ben. :)