onsdag 4 augusti 2010

Rehab


Jag fick ingen smärta efter löppasset i lördags så idag sprang jag igen. Förra gången blev det sju fyra-minuters jogg-intervaller upp mot Åre-skutan med lika lång gå-vila mellan intervallerna. Lite väl hårt första gången men det var så skönt att jag inte kunde låta bli. Allt bara flöt på, det kändes inte som jag hade vilat från löpning i åtta månader utan som jag var i världens bästa löpform.. Idag tog jag det lugnare och nöjde mig med sex väldigt lugna fyraminuters-intervaller i elljusspår. Försöker verkligen att ta det lugnt med foten men det är inte så lätt då jag är i väldigt bra form i övrigt. Innan jag påbörjade stötvågsbehandlingen hade jag nästan gett upp att kunna springa igen men nu efter tre behandlingar är jag tillbaka! Vissa har dömt ut behandlingsmetoden men bevisligen fungerar den, åtminstone på mig. Nästa besök hos naprapaten är bokat till 16/8..

Inga kommentarer: