fredag 21 maj 2010

Ledig


Tog semester idag i hopp om att det skulle vara bra väder. När jag vaknade var vädret sådär men så länge det inte regnade var jag glad. Packade camelbacken och drog iväg på årets första skogstur på mountainbiken. Bytte från vinter till sommardäck igår samt bytte kedja på stackarn. Har prioriterat annat på sistone men igår då det ändå regnade tog jag tag i saken. Planen var att cykla skog länge idag, gick bra men jag hade glömt vad jobbigt det är med mountainbike jämfört med landsväg. Man blir helt slut i hela kroppen och knoppen pga. allt trixande och parerande. Märkte omedelbart att det fortfarande är ganska blött och lerigt i skogarna. Fick användning av högtryckstvätten då jag kom hem. Gjorde en mindre vurpa och satte höften i en rot. Det var när jag dundrade rakt in i en lite större sten som cykeln tog tvärstopp varpå jag flög rakt över styret och med höften rakt ned i roten, lyckades dock ta emot mig och dämpa fallet så jag klarade mig från sjukhusbesök även denna gång. Efter lite drygt tre timmars cyklande på varierande stigar var jag åter hemma igen. Lagomt mör i kroppen men helnöjd med min semesterdag.

/Rickard

2 kommentarer:

lillasyster sa...

Du ska ju vara försiktig!.. Har inte jag lärt dig det ännu?

Rickard Mattsson sa...

Meh, jag hade ju mobilen med så jag kunde ringa sjukhuset juh. ;)