torsdag 18 mars 2010

Medvind


Idag blev jag rejält glad då jag kom hem. Hade fått post från Sundsvall energi... Min plan har varit att börja renovera huset till sommaren. Har funderat, planerat och gruvat mig några år. Har såklart gjort excel-uträkningar och strukturerat de kommande tio årens projekt (ja jag är allvarlig, se bild nedan). Hade första året tänkt måla altanräcken, år två måla fasaderna, år tre byta till treglasfönster, år fyra borra bergvärme, år fem renovera stora badrummet, år sex renovera vardagsrum, år sju renovera sovrum, år åtta renovera kök och hall, år nio byta tak på garage och hus, år tio sälja huset och köpa segelbåt, segla några varv runt jorden och sedan bosätta mig i Asien. Ordning och reda - städa på fredag.


Hur som helst så ser det nu ut som jag måste revidera planen, efter brevet som damp ned i brevlådan idag. Fick ett erbjudande som jag inte kommer att kunna tacka nej till. Ett erbjudande som kommer att ge mig lite mindre huvudvärk men som samtidigt är en mycket god investering för framtiden och miljön. Ett erbjudande om anslutning till fjärrvärmenätet och fiberbredband. Priset var som hittat också, endast 49 500 kr. Ska bara leta reda på hammaren så jag kan slå sönder spargrisen... ;)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: