fredag 26 mars 2010

Hopp & lek


Var ute och rastade MTB:n förra helgen. Körde två rediga intervallar i fatmax-zonen. Kroppen kändes som den var fjorton igen. Rätt lustigt, för några veckor sedan trodde jag att jag var nära att dö. Ingenting fungerade, livsgnistan hade slocknat. Sedan bara vände det och nu är det lika extremt fast åt andra hållet. Är hur pigg som helst, kroppen svarar bra på träning och jag känner mig i otroligt bra form. Det kan vara så att jag hade extra svårt med omställningen från mörkt och kallt till ljust och varmt i år. Det var ju extremt kallt och mörkt från mitten av december ända fram till månadsskiftet febrauari-mars och sedan vände det tvärt. Plötsligt var solen framme och klimatet blev varmare. Gick förmodligen fortare än min kropp klarade av. Hoppas nu att den beter sig mer stabilt framöver.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Robert sa...

Väl stor flaska du har.

Rickard Mattsson sa...

Ja men du ser väl att jag bara druckit 30 % av den under ett pass på två timmar? ;)