tisdag 23 mars 2010

Kärt barn..


Det sägs att kärt barn har många namn.. Jag har genom åren blivit kallad för allt möjligt men några saker kommer jag ihåg extra mycket. Till exempel när ungarna i granloholmsghettot kallade mig för gubbjävel. Jag var 22 år och sa åt dem att sluta spela fotboll mot lägenhetsväggen, eftersom det lät i hela min lägenhet. Det slutade med att jag konfiskerade fotbollen av dem, en dag då dom sköt upp den på min balkong. Sedan var jag tvungen att flytta eftersom jag fick alla föräldrar i området efter mig. Jag har fortfarande kvar bollen som ett minne. Lite som en jägare som sparar troféer. Men så här i efterhand kan man väl lugnt konstatera att jag är vinnaren. Blev tvungen att köpa villa redan år 2002 och det blir nog en bra affär ska ni se. Ja, sedan har jag blivit kallad allt möjligt men nu senast var det Sahlander och då Lisbeth Sahlander som det syftades på. Jag är tydligen lik henne och enligt vissa ska vi tydligen passa bra ihop. Tar det som en komplimang. Jag gillar Lisbeth, hon är kompetent, målmedveten och många mäns våta dröm...

Synd bara att hon inte finns på riktigt...eller?

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: