måndag 22 juni 2009

Stulen och kvaddad

De senaste fyra åren har min bror ägnat all sin energi, tid och pengar åt att få klar sitt livsverk, en rejält ombyggd och stylad Nissan 200 SX. Redan 2007 hade han den färdig för första gången. Då höll inte motorn för trycket utan gick sönder efter ett kort tag. Sedan dess har min bror renoverat hela motorn ytterligare och stylat ännu mer. För några veckor sedan var det så dags, efter totalt fyra års arbete och slit stod den klar.


På midsommarafton hade min bror parkerat denna bil i Tunadal.


Någon gång under midsommaraftons kväll blir den stulen i Tunadal.


Vad som händer sedan är osäkert, det kan vi bara gissa oss fram till.


Senare samma kväll kvaddas bilen in på en villatomt på Alnö, närmare bestämt mellan Alnö Vi och Slädaviken.


Bilen bärgades från platsen och är numera i ett inte allt för bra skick.


Bilen var självklart låst när den stod parkerad i Tunadal.


När bilen påträffades kvaddad på Alnö fanns inga tecken på att den brutits upp. Det kan således röra sig om proffs på bilstölder, vad vet jag..


Har någon sett denna bil under midsommaraftons kväll i Sundsvall med omnejd? Min egen misstanke är att färden var relativt kort. Stöld vid Tunaldal, buskörning ut till Alnö och avåkning. Där har man sedan lokaliserat svarta spår i marken cirka 100 meter långa innan avåkningen, jag misstänker att föraren har spunnit av vägen då den tappat kontrollen över bilen.


Signalementet som gått ut på förövarna är att det är två personer. Båda sprang från platsen vid kraschen och föraren var en kvinna med ljust hår. Mer än så vet vi inte i dagsläget.


Har någon sett detta tilltag? Har ni sett bilen under midsommaraftons kväll? Hör isåfall av er till mig, all information tas emot med öppna armar.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Caroline sa...

Det var inte jag iaf. Synd på bilen :(

Rickard Mattsson sa...

Caroline, du var inte misstänkt. ;)