fredag 12 juni 2009

Studenten

För 13 år sedan gick jag ur skolan. Betygen var godkända och jag var glad över att slippa eländet. Igår var det dags för min underbara syster att lämna skolan bakom sig...


Så här såg det ut då klasserna gick ut från Hedbergska skolan igår vid 15-tiden.


Här är en ny student i form av min syster.


Jag och min bror hade inte särskilt hög motivation då vi gick i skolan. Vår syster däremot har haft den motivation vi saknade. Om man lägger ihop mina och min brors betyg så slår ändå vår syster oss på fingrarna. Stort grattis till väl utfört arbete och lycka till i framtiden! Nu är det du som bestämmer vad livet och dagarna ska innehålla, ingen annan.

För att visa vår uppskattning valde jag och min bror att ge bort en annorlunda studentpresent. Vi gjorde bedömningen att mängden "vanliga" studentpresenter i form av smycken, glas, presentkort osv. skulle bli stor så vi gav istället vår syster en ultraportabel Asus EeePC 1000H med Windows 7 RC1 Ultimate, "det är hon värd", som min bror sa. Jag hade inte kunnat säga det bättre själv.

Grattis syrran, du slog oss!

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

lillasyster sa...

Jag har världens bästa bröder! <3

Rickard Mattsson sa...

Såklart! ;)