söndag 8 mars 2009

Tröskel

Nu är jag snart på banan igen. Har tränat fyra dagar med bra kvalitet. Precis som jag visste innan blev det ju inget runnershigh direkt. Värdena på trainern var inte fina men det löser sig säkert bara jag kommer igång med min normala dos träning igen. Igår körde jag tröskelintervaller på trainern och idag blev det ett pass på gymmet. Veckan har således avslutats starkt men kroppen är fortfarande trög. Tror även att vädret som varit den senaste tiden spelat min kropp ett litet spratt. Jag brukar få lite problem då det helt plötsligt blir massor med sol som det varit nu och sedan idag blev det grått med nederbörd. Kroppen och hjärnan hinner inte riktigt med i omställningen och jag känner mig seg, slö och tappar motivationen. Men det är lugnt, snart släpper det för då har kroppen och knoppen anpassat sig..

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad har du i maxpuls?
Jojje

Rickard Mattsson sa...

Min maxpuls ligger på 191 bpm.