söndag 30 december 2007

Ice Racing

Idag var det ett pass löpning på schemat. Det skulle dunkas intervaller i massor strax under maxpuls. Ute var det isigt som tusan så jag valde jag att springa med dubbskorna.

Passet gick bra och jag är glad att jag har riktiga skor som man kan springa intervaller med på isiga vägar. Det är många som tittar då man kommer och springer i full fart där det är blankis. Jag förstår dem, men med 17 dubb under varje fot är det aldrig några problemas.

När jag kom hem tänkte jag prova en av våra julklappar. Vi fick en matmixer som jag idag tänkte använda för att blanda ihop en återhämtningssmoothie. Hade kikat på lite olika recept men inte hittat något klockrent så jag tog vad vi hade hemma. Blandade ihop 2dl vaniljyoghurt, 1 banan, 1dl russin, 1dl havregryn och 1 skopa proteinpulver...

Och fick den här sörjan! Den här smoothien får nog inget pris för sin skönhet, men den blev grymt god med smak av banan och russin. Den snabba energin i den var ju precis vad jag behövde efter det där löppasset.

Slurp!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: