fredag 28 december 2007

Förlösande

Efter månader av lågintensiv och lugnare träning var det idag premiär för några riktigt hårda intervaller. Intervallerna körde jag på löpbandet och det var 4x4 principen som gällde. Med åtta slag under maxpuls kämpade jag mig igenom intervallerna. Jag hade förträngt hur j&¤la ont det gör i kroppen att köra så hårt. Under den första intervallen körde jag så hårt att jag stönade till lite, det var då jag blev förlöst på nytt.

Senare på dagen insåg jag att all träning de senaste åren är förgäves. Aftonbladet är smartare än mig igen! Idag skriver dom om superpillret som får kilona att rasa av kroppen. När kommer superpillret som gör att alla i hela världen är supertränade? Eller ännu bättre när kommer trädet som det växer karboncyklar på?

Jag kan för mitt liv inte förstå hur svårt det ska vara att kontrollera sin egen vikt. Vikt och kalorier är ju precis som pengar. Om man tjänar pengar och sätter in dem på banken så blir man rik (man blir tjock). Om man tjänar pengar men gör av med allt varje månad så blir man inte rik (man behåller vikten). Om man tjäner pengar och gör av med mer än man tjänar varje månad så blir man fattig (man blir smal). Samma sak gäller såklart vad man sätter i sig kontra vad man gör av med. Om man äter en måltid som innehåller 600 kcal med energi så måste man ju göra av med det på något sätt för att inte bli tjock (rik).

Som man beter sig idag mår man imorgon...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: