söndag 16 december 2007

Hård och hårig

Nu har vintern kommit på riktigt till Sundsvall. I lördags var det -7 grader då jag skulle köra mitt löppass. Hade inga problem med det, lite mer kläder än vanligt bara så går det bra.

Idag var det -9 grader och ett tre timmar långt distanspass på schemat. Det är såna gånger man börjar fundera på vad fan man håller på med egentligen. Hur som helst så fick det bli mycket kläder även idag. Hade ett tag en fundering på att köra första timmen ute och sedan dunka mina intervaller på trainern ifall det blev för kallt. Redan efter 20 minuter frös min ena vattenflaska ihop och blev obrukbar. Efter den första timmen kändes det ändå inte så farligt kallt så jag körde hela passet ute för att härda kroppen. Som tur var hade jag även med mig en termosflaska som klarade biffen lite längre. Jag fick nog i mig 33 cl vätska totalt under de tre timmarna vilket inte ger några "extrapoäng" direkt men så kan det gå ibland. När jag kom hem var båda flaskorna bottenfrusna, bilden ovan är tagen på korken på en vanlig vattenflaska. Inte så konstigt att det var svårt att få i sig nåt från den...


När jag kom hem från dagens pass var jag nedkyld om händer och fötter. Då startade operation upptining, denna operation utförs i duschen och är väl inte allt för trevlig att gå igenom. Men nu kan man åtminstone vara nöjd över att helgens träning flytit på relativt bra och att jag än så länge undvikit alla förkylningar. Blev nog en aning hårdare och hårigare under den här helgen..

Nu väntar en eftermiddag och kväll framför TV:n. Lite vila och något vettigt att stoppa i magen i form av fruktsallad är vad som väntar..

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: