söndag 23 december 2007

Hjulfirande

Idag avverkade jag mitt sista träningspass i den förberedande perioden. Tre timmar distans med inslag av tempointervaller stod på schemat.

Vädret var riktigt bra om man tänker på cykelförhållanden. Det var minus fem grader och vägarna var rena och fina. Jag såg till och med solen i några minuter idag, det är stort!

Har äntligen fått ordning på crossen också. Pimpad med dubbdäck, termosflaska och lampor. Det är många som tittar när man kommer och cyklar med en cykel som ser ut som en racer mitt i vintern. Känslan är rätt häftig och jag börjar trivas mer och mer med min nya vän.

Nu går jag in i en enormt lång viloperiod, i fyra dagar är det meningen att jag ska ta det lugnt. Efter det eller närmare bestämt den 28:e december drar sedan hårdträningen igång på allvar inför 2008.

God jul alla trogna och otrogna läsare!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: