lördag 28 juli 2007

En helt vanlig vecka...

Den här veckan är den första i mitt träningsupplägg. Det innebär att jag kör massor med korta och hårda pass. Än så länge har det blivit sex intervallpass varav alla har varit lyckade. Fem av passen är körda på cykel och ett bestod av löpning.

I onsdags lyckades jag med konststycket att köra en skruvmejsel rakt igenom min egen hand. Det hände då jag mekade med bakhjulet till min träningscykel. Jag tänkte nog inte till innan utan skruvmejseln slant och åkte rakt in i min vänstra hand.

Skruvmejseln gick så pass djupt in i handen så jag fick en bulle på ovansidan. Blev lite rädd själv för att jag hade förstört någon sena eller så inne i handen. Efter några timmars vilande från fysiska aktiviteter kunde jag inte hålla mig längre, stack ut och körde lite löpintervaller i slalombacken på Skönviksberget. Senare på kvällen blev jag övertalad om att åka till akuten för att kolla upp handen. Besöket gick bra och det visade sig att handen var hel, dock hade jag lite svårt för att greppa saker och ting under några dagar.

Dagen efter "olyckan" körde jag backintervaller på cykeln. Det gick bra men jag kunde inte växla med vänster hand så när jag behövde ändra växel på de stora klingorna fick det bli till att använda höger hand istället. Nog om det, handen håller på att läka och det känns nu mycket bättre än i onsdags.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: