söndag 10 december 2006

Carpe diem

Den här årstiden är verkligen mörk och trist så det gäller att fånga de ljusglimtar som finns. Idag gav jag mig iväg på det första träningspasset klockan 10:50. Då hade solen precis orkat upp men månen var fortfarande kvar på himlen. Efter någon timme in på passet hade solen kommit upp ordentligt och jag blev tvungen att föreviga dagen med ett foto...


Totalt blev det 65 km i medelintensivt tempo idag. Dubbdäcken på min mountainbike river fint mot asfalten och genererar enormt mycket motstånd. Det är en enorm skillnad mot en smidig landsvägscykel med slicks...

På vägen hem hörde jag plötsligt ett fasligt oväsen bakom mig. Då jag var nära Midlanda var min första tanke att det måste vara ett flygplan som flyger på låg höjd. Döm om min förvåning då jag några sekunder senare blir omkörd av en bandvagn från militären.

Klockan 13:45 var jag åter hemma igen, då hade solen precis gått ned...

Den här veckan kommer att avslutas med ett pass på gymmet ikväll. Nästa vecka är det vilovecka med lågintensiv träning och vila. I slutet på nästa vecka åker vi till Stockholm och bor på hotell över helgen; det ska bli trevligt!

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ju ut som ni hade sol i Sundsvall idag och inte bara regn, regn, regn... :) Sol här med men det är ju så på en söderhavsö. ;)