fredag 8 december 2006

8-2, 7-2, 6-2, 5-2, 4-2, 3-2, 2-2, 1-vila

Så såg dagens intervaller ut. Jag kände redan under den första intervallen att kroppen inte riktigt svarade, därav nedtrappningen.

Imorse var det morgonlöpning på schemat igen. Ryggisspåret intogs klockan 07:15 och jag körde som vanligt ett varv uppvärmning. Jag kände redan då att kroppen var seg men då andra varvet startade gav jag ändå järnet och satte nytt personligt varvrekord på 9:14.

Idag är min sista hårda träningsdag och på lördag och söndag är det lugnare distanspass som gäller. Veckan avslutas som vanligt med ett pass på gymmet. Nästa vecka är det vilovecka med mycket återhämtande och lågintensiv träning.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Nordström sa...

Mycket bra tanke att köra två intensivare pass samma dag tycker jag. Sen är det nog bättre att avbryta helt om det inte svarar. Vila är inte att förakta, heller inte hård träning iofs :) Du ska kunna hålla samma watt och puls rakt igenom intervallpasset. När du klarar det ökar du bara längden och watten till nästa "nivå" så att säga. Bra jobbat med all träning!

Anonym sa...

Nordström, tack för dina tips.