onsdag 11 oktober 2006

Lite lätt skadad

I söndags drog jag på mig en lättare skada under ett pass löpning. Som vanligt på helgen tog jag en löprunda i skogen. Den här dagen var det dock lite extra vanskligt då det var väldigt blött i kombination med att solen stod lågt. Den mycket tekniska löprundan över skönviksberget blev i och med detta ännu mer teknisk. Under något av de många felstegen jag tog råkade jag dra på mig en lättare sträckning i vänster höft...


På söndag, måndag och tisdag hade jag både svårt att köra bil och att gå. Jag tränade på så gott det gick ändå men med ganska låg intensitet. På dagens pass hade sträckningen släppt avsevärt så nu kunde jag börja ta i på riktigt igen; skönt!

Idag var det 55 km distanscykling med inslag av teknikövningar på schemat. Som vanligt tog jag en rejäl omväg på vägen hem från jobbet. Mitt i passet, då jag passerade Kovland såg jag att polisen hade en fartkontroll. Jag körde på som vanligt och i samma sekund som jag passerade fartkontrollen kliver polismannen med laserpistolen ut mot mig och skriker 35 km/h!

- Jag hade blivit lasrad under min träningsrunda!

Imorgon har jag lagt den obligatoriska vilodagen den här veckan. Ska försöka ta det så lugnt som möjligt och ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt för reparation och återhämtning.

Be careful out there

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: