torsdag 20 augusti 2009

Höst


I mitten av förra veckan märktes en tydlig skillnad i vädret. Det blev märkbart kallare och friskare i luften. Det var nog då hösten anlände i år. Det brukar hända någon gång mellan min födelsedag och selånger marknad. Det är nästan så man kan ställa klockan efter det. Alla dagar med sommarvärme framöver är en ren bonus annars har vi säkert några riktigt fina höstdagar framför oss att se fram emot.

Träningen går rätt bra. Det känns helt klart skönt att tävla mindre och få bättre kontinuitet i träningen. Just nu har jag lite ont i vänster knä. Tror jag gjorde nåt dumt då jag sprang till jobbet i tisdags. Det var lite kyligare än vanligt men jag sprang med sommarkläder samt att jag gick ut rätt hårt direkt för att få ett bra pass. Det straffade sig direkt, på kvällen kände jag att knäet inte riktigt gillade den behandlingen så nu har jag knarkat liniment i två dagar. Det börjar bli bättre nu så idag ska jag prova köra lite intervaller på cykeln.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: