lördag 22 augusti 2009

39:56


Idag sprang jag Sundsvallsloppet, 10km i regnvädret. Starten var en ren disaster, ingen i startfältet var beredd och helt plötsligt går startskottet. Jag hamnar på tok för långt bak men med facit i hand påverkade det nog inte så mycket kanske. Kroppen kändes trög som tusan idag och jag fick slita ont under hela loppet. Regnet öste ned och mina glasögon immade igen på direkten, fick sätta dem på huvudet till priset av taskig syn. Föreställ er att springa ett millopp med kisande ögon, det är inte det lättaste, i synnerhet då det är partier som är lite tekniska med lera och skit. Ja ni hör själva, dagens lopp var ingen lek. Lyckades trots allt pressa in mig under 40 minuter på tiden 39:56:9 (egen tidtagning). Det är jag mycket nöjd med under dagens förhållanden. Har ingen aning om placering men den var inte bra. Som bäst topp 20 men mer troligt topp 30.

/Rickard Mattsson

7 kommentarer:

Caroline sa...

Du skulle ha cyklat istället :)

Tom sa...

Ja, det var jätteroligt.

Rickard Mattsson sa...

Jag anar en viss ironi här. ;)

Anonym sa...

Jag tyckte det var rätt skoj idag. Jag är mest nöjd över att inte cykeln blev skadad :)

/Svanebo

Caroline sa...

Nä, det var kul faktiskt. I alla fall för det mesta.

Tom sa...

Ja, ibland var det kul. Minns inte exakt när, men nån gång måste det ha varit lite roligt.

Rickard Mattsson sa...

;)