måndag 6 april 2009

Karaktär

Nu när påsken närmar sig gäller det att ha karaktär. Vi som besitter en sådan kan stoltsera med en fin kropp och ett rent sinne då det blir sommar och sol. Idag hittade jag en ny Ben & Jerrys-glass som kommer att knäcka min karaktär när den första solstrålen visar sig i maj. Dom har gjort en kaka med glass inuti. Lite tvärtom motför glass med cookie-bitar i.

I övrigt så har påskäggen på jobbet kommit fram idag. Många var framme och nallade direkt, precis som om världen snurrade runt påskäggen lixom. Jag kommer fortfarande ihåg vilket enormt godissug jag hade förra vintern och våren. Det gick lixom inte att låta bli men jag tror att det har att göra med att jag pressade mig själv på tok för mycket och inte gjorde saker för att dom var roliga. Nu så här ett år senare har jag nästan inget generellt sug efter godis och godsaker, det är mer periodvis. Ibland kan jag klämma i mig en hel kaka mörk choklad utan vidare men sedan är suget borta i flera veckor. Hur som helst så är godis fabricerat och fabricerade produkter är onyttiga. Ät ofabricerat och bli både smart och snygg är mitt tips för dagen.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

eller straffa sig själv extra för att man har blivit ett objekt för fabriceringshetsen kring onyttiga saker :D
enda sättet att bli av med dåligt-samvete känslan.
Jojje

Rickard Mattsson sa...

Ja det är ju en variant men det är få som klarar av det. ;)