onsdag 9 april 2008

Traning pagar


Har pa Mallis ar vadret helt underbart. Runt 20 grader eller varmare, lite blasigt men det gor inget.. Idag korde jag i bergen hela dagen, 6tim 44min i sadeln. Korde bade Sa Calobra och Puig Major direkt efter varandra. Calobran fixade jag pa 35:58 men da jag skulle kora Puigen var jag trott och matte nog fel oxa tror jag. Tiden dar blev runt 52 min. Totalt 4200 hojdmeter under baltet idag och 160 kilometer i bergen.

For nagra dagar sedan korde jag aven Sant Salvadore pa 17 min. Den stigningen var ju en jaspning i jamforelse. Snart har jag tagit igen allt jag missade forra aret da jag var har med ett skadat kna..

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

ousch,
Sa Calobra ... läskigt fin backe. Mycke längre än Södra berget.
Vi parkerade bilen i Inca och körde via Alaro Orient Bunyola Soller Valldemosa och Palmanyola.
Vid kusten såg det ibland ut som i Alvernas land i Sagan om ringen.
Missa inte backen från Soller österut mot escorca (tror det är den vägen). Höll på nästan en timme upp till tunneln.(Tog Sa Calobra på 40 minuter)

Rickard Mattsson sa...

Ruben, backen du syftar pa ar Puig Major ;).