fredag 4 april 2008

Light

En klok person sa till mig en gång att det finns inga genvägar om man vill bli en bra cyklist. Alla vägar är bra utom dom dåliga kan jag väl tillägga. Några av dom dåliga vägarna har jag redan utforskat men dom har blivit klart färre nu då jag har egen coach. Igår började jag träna igen efter mitt halsont. Den är inte helt bra ännu men kroppen kändes tillräckligt bra för att smyga igång igår.


Idag var det helt färdigvilat, några intervaller på löpbandet med intensitet upp mot maxpuls kändes riktigt fint. Jag lyckades hålla rätt intensitet, lutning och fart hela vägen så helt dåligt gick det inte. Nu väntar resan ned till Mallis inom några få timmar. Satt och kikade i träningsupplägget igen och jag hade räknat fel, det är 46,5 timmar träning som är schemalagda under de två veckorna, nice!

Min bror är just nu på väg hem med min husbil. Han hjälper mig med transporten samtidigt som han utför ärenden i södra Sverige. Det löste sig verkligen smidigt. I onsdags hittade jag pärlan och idag fredag är den på väg hem till mig, ett stort tack till min bror för det.

Bilden ovan föreställer en del av min frukost. Det gäller att tänka i nya banor när man försöker att deffa ned sig inför säsongen. Hårdbröd med kiwi var dagens försök till att vara lite annorlunda.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: