onsdag 29 augusti 2007

Höstvibbar

Så här i efterhand kan man nog konstatera att förra veckan var den sista sommarveckan för året. Tråkigt men svårt att göra något åt. Jag trivs bäst på sommaren, då tränar och presterar jag som allra bäst. Nu när hösten är i antågande brukar träningen gå allt trögare.

Idag var det dags att köra lite effektiva löpintervaller på lunchen. Ökade på med några extra idag och klämde ca 55-60 st. Hela passet kändes skönt och mot slutet kändes det som jag hade bra teknik och power i benen. Kanske man blir hård till Lidingöloppet ändå?

Just nu är jag inne på vecka två, den består av lite alla möjliga pass. Typ som att gå på macken och köpa gott & blandat. Igår körde jag styrkeintervaller på utväxlingen 50/11. Benen kändes lagom möra efter några långa styrkeintervaller men idag var dom som nya igen, nåja nästan i alla fall...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: