onsdag 22 augusti 2007

Tillbaka i gruvan

Åtta veckor går fort när man har kul. Kul har man när man gör det man gillar. Jag gillar att cykla och träna hårt. Under mina åtta veckor som jag hade semester blev det några mil... Nu är det ju som så att semestern är slut och sedan i måndags har jag börjat jobba igen. Den första veckan brukar alltid vara en tung period men i år har jag inte känt så.


Idag var det dags att återuppta en gammal bekant träningsform; lunchlöpningen. Jag körde korta intervaller för att träna syreupptagningsförmågan. Det blev strax över 50 intervaller där jag under varje intervall piskade upp pulsen så högt som möjligt. Grymt tidseffektiv träning och väldigt enkel att utföra, allt som behövs får med enkelthet plats i ryggsäcken. Sedan kan ju själva löpningen utföras vart som helst.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: