torsdag 2 augusti 2007

Fotad

En av mina vänner har fotografering som hobby. Nu när vi båda har semester utnyttjade vi tillfället att ta lite actionbilder på mig. Det var i fredags förra veckan som jag tog ett annorlunda intervallpass ut mot njurunda där min fotointresserade vän Robert Åkerblom bor. Precis då vi skulle påbörja fotograderingen började det regna, blev ändå ganska lyckade bilder varav några verkligen fångar farten...

Porträttbild, foto: Robert Åkerblom
Klicka här för att visa bilden i större format och i full kvalitet

Utvikningsbild, foto: Robert Åkerblom
Klicka här för att visa bilden i större format och i full kvalitet


Actionbild #1, foto: Robert Åkerblom
Klicka här för att visa bilden i större format och i full kvalitet


Actionbild #2, foto: Robert Åkerblom
Klicka här för att visa bilden i större format och i full kvalitet


Actionbild #3, foto: Robert Åkerblom
Klicka här för att visa bilden i större format och i full kvalitet


Dagen till ära tog jag och använde min tävlingscykel under mitt träningspass. Den gör sig bättre på bild och är lite mer "rejsig" i karaktären än min träningscykel. 6,8 Kg svart torped mellan benen kan ju nästan få vem som helst att framstå som snabb... Jag körde lite korta intervaller framför Robert medan han tog bilder från alla möjliga vinklar. För mig var det bra träning av syreupptagningsförmågan och för Robert var det bra träning att ta foto på ett rörligt objekt. En fotografering har nog aldrig varit så jobbig...

Vill du bli fotograferad av någon med bra utrustning och kunskap? På cykeln, i bilen, på bilen, i löparspåret, på tävlingen eller på bröllopet? Ta då kontakt med Robert Åkerblom som för en mindre ersättning sköter fotograferingen medan du koncentrerar dig på något annat. Robert nås enklast via mail eller messenger. Självklart går det även bra att först ta kontakt med mig.

Är du cykelintresserad men tillhör inte någon klubb? Bor du i Sundsvall med omnejd och känner att det borde finnas fler likasinnade? Ta då och bli medlem i den lokala cykelklubben Sundsvallscyklisterna. Vi har en hemsida där det finns mer information om oss som är med, styrelsen samt en gästbok där vi diskuterar träning och lite allt möjligt. När du blivit medlem går det att köpa klubbkläder, tex. den tröja som jag använt på bilderna ovan. För närvarande är klubben i stort behov av både sponsorer och fler medlemmar, motionärer och tävlingsaktiva är varmt välkomna! Skicka mig ett mail om du eller ditt företag vill sponsra Sundsvallscyklisterna, alla bidrag välkomnas.

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! Kanske man skulle gå med i den där klubben nu då... Men en hundring är många pengar och då kan jag ju inte köpa så fin cykel. Eller var det den där italienska glassen jag skulle ha skippat istället? *funderar*

Helena sa...

Vilka fina bilder! Tänk att få se så snabb ut:)

Anonym sa...

Ja Helena, tänk vad en bra kamera kan göra ;).