lördag 27 januari 2007

På två hjul 2007

Igår var jag på mässan på två hjul i Älvsjö. I år tyckte jag att det var mindre utställare av cyklar än vad det brukar vara, däremot var utbudet väldigt stort när det gällde motorcyklar.

Jag sammanfattar dagen med några bilder...

Jag som precis köpt Zipp-hjul och inte hunnit testa dem än blev ju mäkta besviken då jag såg den "nya" trenden; trähjul!


Det som inte var tillverkat i trä var av kompositmaterial. Trenden var tydlig, allt ska vara i komposit framöver...


Jag har länge funderat vad jag ska ta mig till om jag trots hård träning blir frånkörd under 2007. Nu har jag funnit den ultimata lösningen på detta lilla problem...

Bontrager har inte riktigt förstått det här med trähjul så dom satsar på kompositmaterial istället...

På mässan fanns även en hälsostation där man kunde testa sin kondition och få lite råd kring träning. När jag stod i den montern och pratade med folket där kom det fram en person och skrek; det är ju du från LIVI som körde med så våldsamt hög kadens! Det visade sig vara en av personerna som jobbar på Monark. Dom var och kikade på mitt test då jag var på LIVI i november, för att se hur deras utrustning användes. Kul att man lämnat lite avtryck här och där..

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, fränt med kommentarer från Monark. Du skulle ha tiggt åt dig en av deras träningscyklar!