torsdag 9 november 2006

Rätt utrustning

För mig är rätt utrustning en förutsättning för att lyckas. Som ett led i detta lade jag förra veckan på vinterdäcken på min vintercykel. Med dem kan jag köra obehindrat även fast det är snö och is. Jag har kört med samma däck i tre år nu, otroligt bra kvalitet. Däcken är av märket Nokian och modellen heter Hakka WXC 300. I varje däck är det 300 dubbar som ger bra grepp på alla vinterunderlag. Nu längtar jag tills skoterspåren i skogen har blivit hårda så man kan cykla på dem.

Den här veckan har bestått av mycket hård träning varvat med en lugnare dag. Anledningen till denna plötsliga intensitets-ökning är att jag under hela nästa vecka kommer att vara i Barcelona i Spanien för att delta i en stor konferens genom jobbet. Den veckan får fungera som en återhämtningsvecka för min kropp. Men för säkerhets skull packar jag ned löparskorna, löpsensorn och pulsklockan så jag kan köra några pass löpning där nere om andan faller på...

Under veckan har jag även fått tillfälle att prova mina nya vinterskor lite mer. Dom var verkligen värda sitt pris, man springer lätt och obehindrat på både is och snö. Idag tex. körde jag 13 km terränglöpning, det var riktigt lömskt men tack vare bra utrustning kunde passet genomföras utan några större problem.

Nu ska jag hoppa in i bastun och börja den aktiva återhämtningen.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: