fredag 17 november 2006

Efter sol kommer regn

Nu är det snart dags att resa hem från Barcelona. I år har det varit mycket trevligare här än det var vid samma tidpunkt förra året. Vädret har varit kanonbra och vi har inte blivit rånade...

Jag kommer precis från lunchen, idag bestod den av Spansk korv och pasta. Min misstanke har länge varit att vår Svenska korv är ganska bra men nu efter att ha ätit av den Spanska korven är jag övertygad om att den Svenska korven är i världsklass!

Igårkväll började molnen hopa sig här i Barcelona. Luftfuktigheten steg och det blev ännu varmare; lågtrycket var på väg... Vid 21-tiden stack jag iväg på min löprunda (det blev ingen morgonrunda pga. för mycket champange kvällen innan). Jag sprang samma 8-km runda som under onsdagen men igår kändes det mycket jobbigare. När jag kom hem var jag rejält svettig trots att jag var mycket lätt klädd (se nedan).


En sak som jag gillar här nere är att frukten är mycket färskare än hemma. En bild jag ju säga mer än tusen ord så jag låter bilden nedan tala för sig själv ;).


Någon gång ska jag bosätta mig vid medelhavet.

/Rickard Mattsson

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte du ta med dig din mamma när du flyttar till Medelhavet då eller? ;)

Anonym sa...

Den enda korv som räknas är den finska. ;-)

Nordström sa...

Kan vi inte starta en cykelsekt i något lämpligt medelhavsland?!

Anonym sa...

Annika: Det är klart att mamma ska med till medelhavet, hur skulle det annars gå? I och för sig så håller ju du ganska bra koll på mig men ändå...

Nordström: Cykelsekt vid medelhavet är jag med på, hur fixar vi sponsorer för att finansiera det? ;)

Nordström sa...

Jag sponsrar dig så sponsrar du mig - problemet är löst!