lördag 27 februari 2010

Tydlighet


Gick förbi en affär på storgatan igår. Var tvungen att ta en bild. Är det någon tvekamhet om varför butiken ovan har stängt? Nej, tänkte väl det. Vart vill jag komma med detta då? Jo, jag tänker på tydlighet och rak kommunikation. Något jag värdesätter väldigt högt, både privat och proffesionellt. Att i alla lägen kunna säga precis vad man tycker är viktigt för mig. Vissa i min omgivning kan hantera det, andra inte. På min arbetsplats är det ofta raka puckar, folk säger vad dom tycker och ibland blir man idiotförklarad. Helt okej för mig för då vet jag deras ställning. Hellre det än att någon går runt och är missnöjd. Några är bättre än andra på sin tydlighet men utan att säga för mycket så tror jag att norrland har något med saken att göra. Ju längre norrut man kommer dessto färre ord använder man i sin kommunikation och då måste tydligheten helt enkelt öka...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: