tisdag 16 februari 2010

Kroniskt trött


Som jag skrev tidigare tänkte jag vila ikapp lite idag. Gick dåligt, vaknade 06:30, låg i någon slags dvala fram till 08:00, åt frukost och tog det lugnt. Begav mig sedan av till Södra Berget där jag åkte skidor. Kroppen var seg och motivationen låg nog kvar hemma i källaren. Gav upp efter 1 tim 25 min och åkte till jobbet för att delta i mötet. Där blev man fast som vanligt, blev halvdag istället för en timme som jag hade planerat. Har varit konstant trött och orkeslös hela dagen. Endera är det all sol som gör min kropp seg (ja det brukar bli så när det blir kraftiga omslag från mörkt till ljust för mig), eller så är det någon förkylning på gång. På bilden ovan ser ni dagens middag. Wok med hickory-marinerade quorn-bitar. Bilden är tagen mitt i matlagningen, det som saknas är cashewnötter, solrosfrön, pumpakärnor, grön currypasta, soja och fullkornsnudlar. Enkelt, gott och nyttigt.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: