lördag 20 februari 2010

Seg

Fy fan vilken vecka alltså. Den här går med lätthet till historien som den segaste veckan i mitt liv. Både kroppen och knoppen har varit på en helt annan nivå än jag är van vid. Märkte det redan då jag åkte skidor i tisdags, trots att jag tagit ledigt en halvdag från jobbet så var kroppen otroligt trög. Motivationen var också som bortblåst, bara sådär. Blev tvungen att vila onsdag och torsdag samt jobba torsdagen hemifrån för att kroppen skulle få en chans till återhämtning. Har aldrig tidigare varit med om en sådan enorm dipp som jag fick denna vecka. Brukar få en kort dipp när det svänger kraftigt i vädret på vår och höstkanten men det här saknar ju lätt motstycke i mitt liv.

Hur som helst så har jag åtminstone fått upp näsan över vattenytan nu. Började träna lite igår. Körde ett pass på gymmet. Fick ta det lite lugnare än vanligt. Nu väntar en helg med ovanligt lite planerat. Ska bli otroligt skönt att bara slappa och ta det lugnt, utan krav. Har börjat lördagen med att lyssna på soft musik. Soft kille lyssnar på soft musik. Har än så länge blivit Whitney Houstons nya samt några album av Melissa Horn.

Spotify-länkar för er som är lika soft som jag:

Melissa Horn - Säg ingenting till mig

Melissa Horn - Långa nätter

Whitney Houston - Exhale

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: