måndag 18 maj 2009

Sättna

Igår tog jag min MTB och cyklade på nya vägar. Först blev det asfalt i några mil. Svängade av vid Oxsta och följde grusvägen upp mot Sättna flygfält. Hade aldrig cyklat den vägen tidigare men enligt uppgift från en kollega skulle det vara fint där.


Vädret var strålande, solen gassade, grusvägen var fin och det kändes som riktig sommar.



Efter att ha cyklat uppför, uppför och uppför längs grusvägen mellan Oxsta och Sättna kom jag så äntligen fram till den asfalterade delen som skvallrar om att ett militärområde. Min första 45-minuters intervall hade jag precis avklarat då jag kom upp till Sättna. Snurrade runt lite på flygfältet och trampade ur benen innan jag bet tag i styret och körde den andra 45-minuters intervallen. Långa intervaller är modellen för tillfället och det trivs jag ganska bra med. Ifrån Sättna tog jag den andra grusvägen som går via Norrbäcken och kommer ut i Kovland. Nästa gång jag är där ska jag prova den tredje vägen som går från andra sidan av flygfältet.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Christer H sa...

Vill du rasta mig i området är det ok...Kan visa dig många fina vägar och stigar i Kofvland.

Rickard Mattsson sa...

Härligt Christer! Det där området är helt outforskat för mig.