torsdag 28 maj 2009

Hårt


Förra veckan var mängd i fokus. Nu har jag vilat ut ordentligt och var idag redo för att gå på hårt igen. Denna vecka är det intensitet som gäller och idag då jag sprang uppför liftspåret på Skönviksberget kunde jag glatt konstatera att jag kom längre upp än jag någonsin gjort förut på fyra minuter. Självklart blev jag sämre och sämre för varje intervall men det känns som jag förmodligen åstadkommit något under vintern. Sist jag sprang uppför liftspåret tror jag var i september eller som senast oktober 2008. Det året hade jag i maj ett uppmätt VO2max på 77. Då hade jag förbättrat mig varje år från 2006 då jag låg på 67 och 2007 då jag låg på 72. I år kommer jag nog inte att göra någon mätning men en gissning är att jag inte blivit sämre.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: