lördag 22 mars 2008

Näringsfysiologi

Så här i påsktider ska man ju äta gott och ha det trevligt. Jag håller med men med rätt kunskap blir det hela bra mycket lättare...

Min flickvän hittade för några dagar sedan en föreläsning som SVT lagt ut på nätet. Det är Fredrik Paulun som i tre avsnitt föreläser om kost och hälsa. Har själv tittat på alla avsnitt även om jag visste en hel del redan innan. Dock tror jag att en del saker behöver man höra om och om igen för att det ska fastna.

Jag kan verkligen rekommendera dessa föreläsningar som påskpyssel.

Fredrik Paulún om kost och hälsa. Del 1

Fredrik Paulún om kost och hälsa. Del 2

Fredrik Paulún om kost och hälsa. Del 3

Kunskap är inte tung att bära...

/Rickard Mattsson

5 kommentarer:

Tom sa...

Repetition är all inlärnings moder! Tack för länkarna!

Anonym sa...

Ja, tack säger jag med. Del 1 är redan avklarad! Kul med näringslära!

Rickard Mattsson sa...

Kul att ni gillade föreläsningarna. SVT börjar bli riktigt duktiga på att utnyttja ny teknik för att distribuera sitt material. Det är praktiskt att kunna se saker då det passar en själv så slipper man följa en förutbestämd tablå.

Anonym sa...

Tack så mycket tipset. Plöjde igenom alla tre delarna på en gång. Mycket intressant. Jag som trodde jag redan nu var dryg i matbutiken genom att läsa innehållsförtäckningen på allt. Men nu lär jag bli värre. Tur att jag aldrig har bråttom :)

Tack för en bra blogg.

/Erik

Rickard Mattsson sa...

Tack själv! Jag får mycket positiv feedback från er som läser bloggen, det känns roligt. Önskar att ännu fler skulle våga kommentera för att skapa en dialog.