onsdag 23 januari 2008

Hårdträning

Idag var det hårdträning igen. Kroppen var lite trög så det krävdes en hel del vilja för att arbeta upp pulsen mot max. När man tränar på maximal nivå så gäller det att hålla maten kvar i magen, vilket inte är helt lätt alla gånger. Ganska ofta får man en smak i munnen av det man ätit för flera timmar sedan under dessa pass.


En sak som jag reflekterat över på sistone är mitt syreupptag. Tidigare har det känts som jag knappt behövt andas trots att jag kört på ganska hög intensitet, typ runt tröskelpuls. Nu har jag lagt märke till att jag knappt andas då jag kör mina hårdaste intervaller heller. Återstår dock att se om det är inbillning eller en förbättring.

Den som lever får se...

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Unknown sa...

Att andas är ej av ondo... Fan, jag låter som en lungmaskin när jag tar i...

Rickard Mattsson sa...

Andas bör man annars dör man.